Blog

Google testuje používání AI ve vyhledávání

Společnost Google se pustila do testování chytrého prostředí ve vyhledávání. Uživatel bude mít možnost používat AI například k zodpovězení komplexnějších dotazů nebo sestavení textů dle vlastního zadání. U těch bude mít možnost zvolit formu, délku nebo tonalitu.

Nejnovější funkcí, kterou se vývojáři z Googlu mohou pochlubit je chytré generování obrázků. Do pole vyhledávání uživatel vloží svou představu o tom, jak má obrázek vypadat. Zvolí, jestli chce vytvořit fotografii, kresbu nebo malbu. Umělá inteligence následně vygeneruje čtyři výsledky, které lze upravit novým hledáním, anebo stáhnout ve formátu .png. Stejnou funkci bude postupem času možné využít také přímo v Obrázky Google. Pokud uživatel nenajde to, co hledá, zadá podobným způsobem příkaz k vytvoření nového obrázku, který si následně bude moct stáhnout.

Kromě chytrých obrázků dokáže umělá inteligence generovat také odpovědi na různorodé dotazy. Relevanci informací bude Google ověřovat pomocí externích zdrojů. Pokud by výroky nebylo možné ověřit, AI odpověď na vyhledávací dotaz nenabídne. 

Chytré vyhledávání by mělo lidem usnadnit život i co se týče nákupů. Pokud se například rozhodnete, že si chcete zakoupit nový pákový kávovar, jehož součástí bude i tryska na šlehání mléka, zadáte požadavek do vyhledávání. Google následně vyfiltruje kávovary splňující daná kritéria a k nim přidá několik tipů, které by vám mohly pomoci s výběrem. Součástí budou také recenze již zakoupených produktů nebo možnost zadání doplňujícího dotazu například v podobě upřesnění barvy.

 

Jaký vliv bude mít tato novinka na marketing?

Doplňující dotaz bude pravděpodobně využívat klíčová slova, čehož mohou dobře využít obchodníci propagující své zboží v rámci PPC reklam. Je také možné, že bude Google nějakým způsobem upřednostňovat placené výsledky vyhledávání tak, jak to dělá nyní. To však ještě není jisté. Služba je totiž dostupná zatím pouze v USA pro uživatele, kteří mají zájem o její testování. Na konečnou podobu si tedy budeme muset ještě počkat.

A co bezpečnost?

Aby Google zabránil generování nevhodných obsahů, bude funkce dostupná pouze uživatelům starším osmnácti let a do technologie budou podle společnosti TechCrunch implementovány přísné zásady filtrování. Uživatelé například nebudou mít možnost vytvářet obsah spojený s významnými osobnostmi, aby se zabránilo případnému šíření dezinformací. Google si však nedělá iluze, moc dobře ví, že jsou lidé kreativní a různá omezení dokážou často obejít. Proto bude uživatele porušující zásady používání blokovat.

Cookies