Blog

Google a Yahoo zavádí od února 2024 velké změny v e-mailové komunikaci

V rámci zvyšování bezpečnosti zavádějí dva hlavní poskytovatelé e‑mailových služeb Google a Yahoo rozsáhlé změny. Od února 2024 bude po odesílatelích, kteří přesáhnou počet 5.000 odeslaných e‑mailů za den, vyžadovat bezpečnostní opatření. Opatření se týkají pouze e‑mailů odeslaných na adresy Google nebo Yahoo. Vyžadováno bude ověřování odchozích e‑mailů, opatření proti odesílání nechtěných nebo nevyžádaných e‑mailů a jednoduchý způsob, jak si příjemci můžou odhlásit odběr. Nedodržení zmiňovaných požadavků pak může způsobit, že vaše e‑maily budou vyhodnoceny jako spam. Změny se tak nejvíce dotknou marketingových agentur, platforem zaměřených na elektronické obchodování nebo různých zpravodajských a předplatitelských služeb.

Pojďme se tedy podrobněji podívat na každou změnu zvlášť.

Ověřování e-mailu pomocí validačních technologií

Hromadní odesílatelé musí nově své e-maily před rozesláním ověřovat skrze validační technologie, jakými jsou například SPF, DKIM a DMARC. Tato ověření slouží zejména jako ochrana proti spamu a phishingu. Díky těmto prověřením si zajistíte mnohem nižší pravděpodobnost, že váš e-mail skončí ve složce spam.

Zrušení odběru jedním kliknutím

Další únorovou novinkou pro hromadné odesílatele bude povinnost, aby ve svých e‑mailech dávali odběratelům možnost odhlášení skrze jedno kliknutí. Tyto žádosti o zrušení odběru budou muset být zpracovány do dvou dnů.

Udržování míry spamu pod 0.3 %

Nové podmínky dále naznačují, že bude potřeba dbát na to, aby míra spamu hlášeného nástrojem Postmaster Tools nikdy nepřesáhla hranici 0.3 %. V ideálním případě by podle Googlu měla být pod 0.1 %. Vysoká míra spamu s největší pravděpodobností povede k tomu, že za spam budou vaše e‑maily označovány častěji. Google také upozorňuje, že může chvíli trvat, než se zlepšení míry spamu projeví na tom, jestli e‑maily jsou, nebo nejsou označovány jako spam.

Jak se na nadcházející změny připravit? 

  • Zkontrolujte si, zda nástroj, přes který e‑maily rozesíláte zahrnuje implementaci nebo aktualizaci záznamů SPF, DKIM a DMARC.
  • Ujistěte se, že ve všech odchozích e‑mailech je tlačítko pro odhlášení jedním kliknutím a zajistěte, aby byly žádosti o odhlášení zpracovány do dvou dnů podle pokynů společnosti Google.
  • Pravidelně kontrolujte přes Postmaster Tools míru spamu a podle výsledných hodnot e‑mail upravujte.

Zdroje: napoveda.seznam.cz, support.google.com, usebouncer.com